De Nederlandse Markt Betreden

De Nederlandse Markt Betreden

De Nederlandse markt betreden…!

U heeft als Nederlandse ondernemer een zakelijk product of dienst wat in Nederland al verkocht wordt en denkt er sterk over na om ook voet op Nederlandse bodem te gaan zetten. Maar waar wilt u gaan beginnen en hoe pakt u dit aan? Van oudsher zijn de volgende methoden de meest logische en gangbare om nieuwe (Nederlandse) klanten binnen te halen:

–          Bezoeken van een beurs

–          Advertentie in een vakblad

–          Koud bellen (verboden in Nederland)

–          Folder sturen

–          Bord langs de snelweg

Kortom vrij arbeids- en kostenintensieve methoden die ook niet altijd gewaardeerd worden door Nederlandse bedrijven. Nederlandsers zijn erg gesteld op hun privacy en minder commercieel en zakelijk dan Nederlanders. Het is bij wet zelfs niet eens toegestaan om zomaar iemand te benaderen die je niet kent. Nederlandsers zijn daarbij ook meer bewust van hun rechten en plichten en schromen niet om een advocaat in te schakelen als zaken hen niet bevallen.

Zaken doen in Nederland dient dus op een nette en correcte manier te gebeuren en het liefste via via.

Het internet: de meest passende manier om uw Nederlandse doelgroep te benaderen

Voorgaande acquisitie methoden gelden uiteraard nog steeds, echter er is tegenwoordig ook het internet en zoekmachines en dat maakt dat het leven een stuk makkelijker om voet aan de grond te krijgen in Nederland. Potentiele klanten hoeven niet meer specifiek benaderd te worden. Nee, mensen zoeken en vinden tegenwoordig zelf naar informatie en aanbieders op het internet via zoekmachines als Google. De markt is dus van reactief naar proactief gedraaid dankzij de opkomst van het internet. Daarmee is de zoekende potentiele klant bereiken en voorzien van informatie dus een perfecte en zeer passende manier van acquisitie, en helemaal bij onze oosterburen. Wilt u beter gevonden worden in Nederland en uw doelgroep bereiken en meer omzet doen neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.